Data: 29 maj 2011 19:15 do 31 maj 2011 20:45
29 październik 2011
11 listopad 2011
12 listopad 2011
21 grudzień 2011
31 grudzień 2011
21 styczeń 2012
10 luty 2012
18 luty 2012
Karczma Stary Spichlerz w Ełku ma zaszczyt zaprosić Państwa na jedyny i niepowtarzalny koncert Renaty Przemyk. Koncert w wersji Acoustic Trio gwarantuje niezapomniane, kameralne doznania, zupełnie inne od tych, których artyska dostarcza słuchaczom występując z zespołem.
BILETY w cenie 40 zł w przedsprzedaży oraz 50 zł dniu koncertu dostępne bedą w Karczmie Stary Spichlerz.
REZERWACJA STOLIKÓW – 500 436 129 oraz 500 807 573
Renata Janina Maria Przemyk
Urodziła się 10 lutego 1966 roku w Bielsku-Białej, tam też mieszkała z rodzicami, babcią i braćmi, chodziła do szkoły podstawowej i liceum. Po maturze zamieszkała w Katowicach, gdzie studiowała i ukończyła bohemistykę na Uniwersytecie Śląskim. W 1994 roku zamieszkała w Krakowie, a pod koniec 1999 roku w podkrakowskiej wiosce, gdzie nieco odizolowana od świata komponuje, aranżuje własne piosenki i zajmuje się wychowaniem córeczki.
Zaczęła śpiewać jako nastolatka z lokalnymi kapelami rockowymi, choć tak naprawdę odkryła powołanie dopiero na studiach, zainspirowana Tomem Waitsem, Talking Heads, Niną Hagen i Frankiem Zappą. W wyniku tychże inspiracji powstał pod koniec 1989 roku zespół „Ya Hozna” i płyta pod tym samym tytułem, jednak działalność tego awangardowego zespołu wygasa po roku i Renata rozpoczyna solową karierę.
Wydaje kolejne płyty: „Mało zdolna szansonistka” (1992), „Tylko kobieta” (1994), „Andergrant” (1996), „Hormon” (1999), „Blizna” (2001), „Balladyna” (2002) z muzyką do spektaklu w reżyserii Jana Machulskiego, a w 2003 roku ukazuje się kompilacja najciekawszych piosenek zatytułowana „The best of”. 28 października 2005 r. w Teatrze Rozrywki w Chorzowie odbyła się premiera 14 piosenek autorstwa Renaty Przemyk i Anny Saranieckiej do spektaklu Odjazd w reżyserii Freda Apke.
Większość jej płyt uzyskało status złotych za sprzedaż ponad 50.000 każdego tytułu, wielokrotnie były nominowane i nagradzane, przeważnie za indywidualność artystyczną. Pomimo niezbyt komercyjnego zacięcia artystki, zyskały pochlebne recenzje pośród publiczności, krytyki muzycznej i przemysłu fonograficznego (Fryderyk). Ma w swoim dorobku nagrody przywiezione z festiwali, w których brała udział na początku swojej działalności, główną z festiwalu krakowskiego, opolską Karolinkę, sopocką bursztynową płytę. Występowała na festiwalu w Jarocinie i dla przeciwwagi na przeglądzie piosenki aktorskiej we Wrocławiu i Kolonii. Koncertowała również we Francji (Normandia, Bretania, Paryż) i w Nowym Yorku, choć najbardziej – także ze względu na znaczenie słów w swoich utworach – ceni polską publiczność.
Choć rysuje, otarła się o film, fascynuje ją literatura – głownie końca XIX oraz XX wieku, współczesny teatr, to wierna pozostaje przede wszystkim muzyce.
Współpracowała z wieloma artystami m.in.: Fiolka, Habakuk, Pidżama Porno, Strachy Na Lachy i Katarzyną Nosowską – przebojowa „Kochana”.Zawsze jednak pozostaje producentem własnych przedsięwzięć i decyduje o ich charakterze.
Trudno jednoznacznie określić twórczość muzyczną Renaty – ani rock, ani piosenka poetycka, ani alternatywa nie określają jej istoty, którą sama artystka nazywa wiecznym poszukiwaniem brzmień, wzruszeń i klimatów do niczego przedtem niepodobnych. Stąd pewnie każda kolejna płyta różni się diametralnie od poprzedniej, choć na każdej nieodmiennie pojawia się akordeon, instrument do którego ma ewidentną słabość, bez względu na mody.
Wychodząc w swej muzyce od surowego, post punkowego brzmienia, poszerza konsekwentnie instrumentarium – od 1999 roku także o elektroniczne elementy. W tym roku bowiem ukazała się płyta „Hormon”, przełomowa dla Renaty, która pokazuje się po raz pierwszy jako kompozytor własnych piosenek.
W plebiscycie „Polityki” i „Wprost” znalazła się w setce najwybitniejszych artystów minionego stulecia.
27 marca 2006 roku ukazała się kolejna płyta Renaty „UNIKAT”. To wyjątkowa płyta w dyskografii Renaty, stąd też tytuł jaki jej nadała. Jest to najbardziej z dotychczasowych osobista, czasami wręcz intymna opowieść o najistotniejszych emocjach, wewnętrznych przeżyciach, przemyśleniach z perspektywy upływu czasu. Jest miejsce na melancholię, zadumę, ale i ironiczny dystans do siebie i świata. Nie ma jednak buntu, ani tym bardziej agresji. Piękne melodie w spokojnych tym razem aranżacjach, których autorem i jednocześnie producentem jest sama wokalistka, nie pozwalają na obojętność i skłaniają do refleksji. Kompozycje powstawały w 2004 i 2005 roku i po starannej selekcji 12 z nich znalazło się na płycie. Choć zagrały na niej instrumenty perkusyjne i smyczkowe, basy, akordeon, fortepian, znalazły się też elementy elektroniczne, to dominującym instrumentem tym razem jest gitara akustyczna. Nagrania powstawały od września do grudnia 2005 w krakowskim Studio Spot, z udziałem muzyków z którymi w tym czasie Renata koncertowała.
Rok 2009 był szczególnym dla Renaty Przemyk. To właśnie na ten czas przypadł jubileusz 20-lecia działalności artystycznej. W związku z tym odbyły się jubileuszowe koncerty w różnych miastach Polski. Były to występy szczególne, a repertuar został dobrany tak aby pokazać przekrojowo materiał z całego dorobku artystycznego Renaty. Wydarzenia zostały uświetnione gościnnymi występami artystów: Katarzyna Nosowska, Gaba Kulka, Czesław Mozil, Maria Peszek, Kayah, Natalia Grosiak, Anja Orthodox. W tym roku, w listopadzie ukazała się kolejna płyta Renaty „Odjazd”, z piosenkami skomponowannymi do wcześniej wspomnianego spektaktu, która błyskawicznie stała sie „złotą” a tytułowa piosenka „Odjazd” zdobyła pierwsze miejsce na Liście Przebojów radiowej „Trójki”.
Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że autorką tekstów do wszystkich piosenek Renaty Przemyk (poza płytą „Ya Hozna”) jest Anna Saraniecka, która przez wiele lat była również managerką Artystki.
Na przełomie maja i czerwca 2010 roku Renata skomponowała muzykę do spektaklu „Szyc” Hanocha Levina, którego premiera odbyła się w czerwcu 2010 roku. W kwietniu 2011 roku Renata otrzymała ZŁOTEGO MIEDZIAKA czyli Nagrodę Publiczności XIII Polkowickich Dni Teatru w kategorii: Najlepsza Muzyka, za kompozycje do spektaklu „Szyc” Teatru Barakah w Krakowie.
Na przełomie października i listopada 2010 r. ukazała się płyta pt.”Panienki z temperamentem”, na której Renata wspólnie z Kayah śpiewa piosenki z repertuaru „Kabaretu Starszych Panów”.
We wrześniu 2011 roku ukazała się nowa piosenka Renaty Przemyk pt. „Jakby nie miało być” do której teledysk nakręcił Bartek Kulas.
24 lutego 2012r. w Teatrze RAMPA w Warszawie odbyła się premiera spektaklu muzycznego „MONSTERS.PIEŚNI MORDERCZYŃ” do którego Renata skomponowała 6 piosenek.
21 września 2012r ukazała się kolejna płyta Renaty Przemyk „AKUSTIK TRIO” będąca studyjnym zapisem akustycznego materiału koncertowego Artystki, z którym Renata wraz z Maciejem Mąką i Błażejem Chochorowskim koncertowała od ponad 3 lat i której to płyty domagała się zgromadzona na koncertach publiczność.
23 września 2013r. ukazała się płyta „Renata Przemyk w Trójce” vol. 7 z koncertem zarejestrowanym w studiu im. Agnieszki Osieckiej, który Renata zagrała w lutym 2012r. na antenie Programu Trzeciego Polskiego Radia.
30 września 2014 r. ukazała się najnowsza, autorska płyta Renaty „RZEŹBA DNIA”. W tym samym roku przypadło XXV-lecie twórczości artystycznej Artystki.